Alla inlägg den 26 november 2009

Av Per - 26 november 2009 23:44

Ja jag har inte direkt varit frekvent med bloggandet på sista tiden och jag tänker inte tråka ut er med dåliga ursäkter till varför ;)


Vad har jag gjort i veckan som gott då? Ja tanken var ju att älsklingen skulle ha kommit med tåget på måndag men eftersom hennes son haft kräksjuka i helgen tänkte vi att det kanske va bättre och avvakta lite och tyvärr besannades våra farhågor då hon kräktes hela natten till tisdagen :(


Så istället har min vecka mest bestått av jobb och poker...har spelat två av SM-tävlingarna på Unibet, det blev mörkpoker och FL holdem...nära pengarna i båda men nådde inte riktigt fram. I mörkpoker-eventet åkte jag ut på 31a plats (20 prisplatser) mot ingen mindre än Hasse Eskilsson det föredetta fotbollsproffset och numera pokerproffs. Handen i sig va dock rätt osannolik. Jag började blir rejält shortstackad och va snart tvingad att agera. Alla passar och jag får dra gratis och jag chansar att dra till stege med handen 6, 7, 9 , T och lyckas att träffa min 8a och får stege, övriga drar 2-4 kort och nu hoppas jag bara att få ut så mycke som möjligt av min hand. Alla checkar till Hasse (drog 2 kort) som sitter på knappen och han höjer typ halv pott och jag ställer och till min förvåning/glädje synar han men till min besvikelse visar han upp färg :(...helt sjuk hand och jag kommenterade det på Hasses blogg och vi båda konstaterade att jag inte kunde gjort på nåt annat sätt men surt va det...


I FL holdem gick det rätt bra länge och låg långa stunder bland topp tio, där jag bland annat lyckades lura en hel del marker av Micke Norinder ett annat proffs som representerar Unibet...tyvärr blev jag helt kortkall när det började dra ihop sig och hade ingen lycka i de händer jag ändå försökte spela och jag åkte som 51a (30 prisplatser)...imorgon börjar ju main-event och det vore ju trevligt att spela men nu ikväll har jag äntligen kommit hem till älsklingen och jag skulle väl kanske inte va så sällskaplig om jag nu mot förmodan skulle gå långt och bli sittandes vid datorn nästan hela helgen så det får nog va...


Så nu är ni lite uppdaterade om mitt hyperintressanta liv :P


Imorgon står det först lite jobb på programmet och sen ska vi iväg och handla inför helgen...senare på efter middagen kommer småskitarna och sen är det full rulle :D...over and out! 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards