Alla inlägg den 14 november 2009

Av Per - 14 november 2009 21:40

Ja nu lutar det åt film här, tjejen och jag ska kolla på en skräckis (hennes val ;)) som heter Drag me to Hell...skräckisar är väl i inte min favoritgenre men sådana filmer som kan framkalla en riktigt obehaglig känsla utan att måla allt i blod kan jag tycka är riktigt bra, tex Barnhemmet som jag tycker är alldeles lysande :)


Travet gick tyvärr inget vidare trots att jag var ganska så rätt ute i mina tankar innan loppen...ändrade mig till och med angående Järvsöfaks och gjorde ett extra system där jag garderade honom och fick med Hallsta Lotus men spikade istället Master Danship som åkte dit med en fläskläpp, så två stycken sexor men det va ju inte mycket att hänga i granen :(...jaja vi tar nya tag :D


Nä nu har kidsen somnat låter det som och det vankas som sagt film här...ha en fortsatt fin lördagskväll på er alla :)

Av Per - 14 november 2009 11:19

Har väl inte undgått någon att det är jackpott på V75 idag med ca 50 miljoner i sjurättspotten...nu tror inte jag att det blir några miljoner på sju rätt men det är ändå gratismiljoner i potten och värdet ökar helt klart...ja nu tänkte jag iallafall presentera mina tankar kring dagens lopp...


Avd 1:

Här är Trade East (75%) favorit och det är väl inte mycket att säga om. Det har spekulerats på andra håll om att han ska få svar om ledningen och att det är långresa etc men för egen del lutar det nog åt spik, speciellt nu när Ridgehead Gahore är struken där Daniel Olsson tydligen hade skriftliga körorder från Lutfi Kolgini om offensiv körning...ska man ändå gardera är Focus Ås (4%) intressant då denne kan få ett fint invändigt lopp och kanske lucka till slut...Sunbo Lava och även Gloria Victis ska väl med vid eventuell gardering...


Avd 2:

Har inga direkta idéer men Brianson (16%), Quattro L.g (53), Coktail Sander (26%) och Pamona (11% intressantast enligt mig) ska med på kupongen...


Avd 3:

Även om jag spikade Jodas Julia senast så hittar jag inget som ska kunna stoppa Commander Crowe, spik!


Avd 4:

Marschal Hackstable är en häst jag gillar skarpt och bara streckad på 16% känns han väldigt intressant. Självklart måste Alvena Pampas (61%) med på kupongen...blev smått imponerad av Roach (13%) senast så den ska också med plus att Svanstedts båda förmodligen åker med på kupongen...


Avd 5:

Här spekuleras det vilt i hur Järvsöfaks ska förlora men den här gången kommer det köras stenhårt för seger (vilket jag fått intrycket av inte alltid skett de senaste gångerna han förlorat) och då får de andra se ryggen av honom som vanligt...65% på strecken är ju rena rånet, bara tacka och ta emot :)


Avd 6:

Här funderar jag på att spika Master Danchip, 34% måste ju va tiderna största skämt :O...fast eftersom jag förmodligen har råd så kommer även Lamborghini S.T (15%) och Magic Space (59%) med på kupongen...


Avd 7:

Här känns det som löpningsförloppet blir väldigt avgörande...Mr New Dawn (12%) lär väl sitta i spets och skulle han få bestämma första varvet kan han glida undan...det finns dock ett par riktigt starka hästar med i loppet som kan gå upp och göra grovjobbet själva och då tänker jag i första hand på Hanoi (51% känns överstreckat med tanke på nedstrykningen till innerspår) och Local Conch (33%) men om någon av dessa går upp och sätter fart på loppet lär Cash Winning Vita (49%) kunna spara sin speed till sista halvvarvet och då lär ingen kunna stå emot...blir nog spik på CWV på en flerbongare :)


Kommer att köra en rak dubbel också på 11-8 med relativ hög insats...


Så lite av mina funderingar, har någon en insiktsfull kommentar eller något tips i sista stund mottages detta tacksamt :)...Lycka till!

Av Per - 14 november 2009 09:56

Jaha då va det kanske dags att skriva lite mer om sig själv, orkade ju inte riktigt med någon lång livshistoria i natt när jag skapade min blogg...


Först och främst kommer jag nog inte att va så väldigt utelämnande om exakt vem jag är, har inte riktigt bestämt för hur "publik" jag vill va om min person mest av hänsyn till min tjej som är en flitig bloggare på denna site men som också valt att vara helt anonym (länk till hennes blogg kommer att finnas under länkar)...däremot kommer jag att skriva om allt som sker i mitt liv, utan någon större censur, som jag anser att det kan vara värt att dela med sig av :)...sen om någon anser att det är värt att läsa är väl bara trevligt och droppar det in en och annan kommentar så är det ännu trevligare :)


Så nu har jag redan skrivit massor och fortfarande inte nämnt något vettigt om mig själv :D

Jag är iallafall en kille på snart 37 år från de västra delarna av Värmland, född och uppvuxen här men bott i Västerås, Stockholm och Eskilstuna under större delen av 90-talet tills jag flyttade tillbaka "hem" julen -99.

Är utbildad civilingenjör (KTH Stockholm) och jobbar nu för tiden som produktionsingenjör på ett Volvobolag.


Skrev lite om mina intressen(film, musik, trav och poker) i mitt första blogginlägg, förutom dessa så spelar jag eller snarare har spelat en del golf sedan jag flyttade tillbaka till Värmland...

Mat är ett annat intresse, både att äta (tyvärr ;)) och att laga...kommer säkert att dyka upp lite mattips med recept på bloggen nån gång då och då :)

Klinkar även lite gitarr men det är endast för husbehov och för att det är extremt avkopplande :)


Nä nu orkar jag inte skriva så mycket mer för tillfället, kommer väl framgå av mina inlägg vad jag är för en typ så den som är intresserad får fortsätta läsa :P...ska studera lite inför dagens V75a och återkommer säkert om en stund med lite tankar och analys kring detta...tills dess får ni ha en fin lördagsförmiddag...

Av Per - 14 november 2009 00:35

Ja nu har det då skett...jag har blivit med blogg hehe


Å varför ska nu jag blogga då? Ingen särskild anledning egentligen men jag slipper förhoppningsvis tjat från älsklingen min som länge utövat fruktlösa försök att dela hennes intresse för bloggandets konst ;)


Nä så illa är det inte, har faktiskt tänkt på detta ett tag men liksom inte fått tummen ur...

Blir ingen lång presentation av varken mig eller tänkt innehåll på bloggen då det snart är dags för sängen här, ska dock snart informera älsklingen att jag börjat blogga...ska bli intressant att se reaktionen :P


Kortfattat kommer väl bloggen att beröra min vardag och mina intressen vilka till stor del består av film och musik plus en del trav och en och annan spelad pokerhand (bloggens namn kombinerar ju dessa intressen på ett utmärkt sätt som kanske en och annan av er kan luska ut ;))...så inte helt omöjligt att det ramlar in lite tips om film och musik jag tycker omvärlden bara måste ta del av och även kanske ett och annat speltips på någon kuse plus en och annan pokerhand som kan va kul att analysera...glad amatör på samtliga områden :D


Nä nu får det va nog för detta första inlägg...over and out

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards