Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Tankar kring dagens V75a på Gävle...

Av Per - 14 november 2009 11:19

Har väl inte undgått någon att det är jackpott på V75 idag med ca 50 miljoner i sjurättspotten...nu tror inte jag att det blir några miljoner på sju rätt men det är ändå gratismiljoner i potten och värdet ökar helt klart...ja nu tänkte jag iallafall presentera mina tankar kring dagens lopp...


Avd 1:

Här är Trade East (75%) favorit och det är väl inte mycket att säga om. Det har spekulerats på andra håll om att han ska få svar om ledningen och att det är långresa etc men för egen del lutar det nog åt spik, speciellt nu när Ridgehead Gahore är struken där Daniel Olsson tydligen hade skriftliga körorder från Lutfi Kolgini om offensiv körning...ska man ändå gardera är Focus Ås (4%) intressant då denne kan få ett fint invändigt lopp och kanske lucka till slut...Sunbo Lava och även Gloria Victis ska väl med vid eventuell gardering...


Avd 2:

Har inga direkta idéer men Brianson (16%), Quattro L.g (53), Coktail Sander (26%) och Pamona (11% intressantast enligt mig) ska med på kupongen...


Avd 3:

Även om jag spikade Jodas Julia senast så hittar jag inget som ska kunna stoppa Commander Crowe, spik!


Avd 4:

Marschal Hackstable är en häst jag gillar skarpt och bara streckad på 16% känns han väldigt intressant. Självklart måste Alvena Pampas (61%) med på kupongen...blev smått imponerad av Roach (13%) senast så den ska också med plus att Svanstedts båda förmodligen åker med på kupongen...


Avd 5:

Här spekuleras det vilt i hur Järvsöfaks ska förlora men den här gången kommer det köras stenhårt för seger (vilket jag fått intrycket av inte alltid skett de senaste gångerna han förlorat) och då får de andra se ryggen av honom som vanligt...65% på strecken är ju rena rånet, bara tacka och ta emot :)


Avd 6:

Här funderar jag på att spika Master Danchip, 34% måste ju va tiderna största skämt :O...fast eftersom jag förmodligen har råd så kommer även Lamborghini S.T (15%) och Magic Space (59%) med på kupongen...


Avd 7:

Här känns det som löpningsförloppet blir väldigt avgörande...Mr New Dawn (12%) lär väl sitta i spets och skulle han få bestämma första varvet kan han glida undan...det finns dock ett par riktigt starka hästar med i loppet som kan gå upp och göra grovjobbet själva och då tänker jag i första hand på Hanoi (51% känns överstreckat med tanke på nedstrykningen till innerspår) och Local Conch (33%) men om någon av dessa går upp och sätter fart på loppet lär Cash Winning Vita (49%) kunna spara sin speed till sista halvvarvet och då lär ingen kunna stå emot...blir nog spik på CWV på en flerbongare :)


Kommer att köra en rak dubbel också på 11-8 med relativ hög insats...


Så lite av mina funderingar, har någon en insiktsfull kommentar eller något tips i sista stund mottages detta tacksamt :)...Lycka till!

 
 
i en annan del av livet

i en annan del av livet

14 november 2009 13:17

Glöm inte den häst som stod under din häst som blev struken i listan! *påminner* :P

http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se

 
thess

thess

14 november 2009 19:10

Jag tror på avd 2,häst nr 6 Halta Lotta! Den sätter jag en krona på!

http://bordevetatbattre.bloggagratis.s

 
Ingen bild

Per

14 november 2009 20:04

Nä Thess alla i det loppet självdog å befinner sig nu i scanhimlen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per - 26 november 2009 23:44

Ja jag har inte direkt varit frekvent med bloggandet på sista tiden och jag tänker inte tråka ut er med dåliga ursäkter till varför ;)   Vad har jag gjort i veckan som gott då? Ja tanken var ju att älsklingen skulle ha kommit med tåget på måndag ...

Av Per - 21 november 2009 13:37

Ja då blir det lite tankar kring dagens V75a på Kalmar, blir dock bara kort efter som jag är sent ute...   Avd 1: Robin K överstreckad då han inte alls är säker på benen, första motbud enligt mig är Staro Capricorn och Staro Blackstone men behö...

Av Per - 20 november 2009 16:38

Ja då va det fredag igen, känns som veckan bara består av fredagar och måndagar...någon annan som känner igen syndromet?   Ska hur som helst dra från jobbet snart, eventuellt blir det en tur förbi ett lokalt shoppingcenter och kolla in ett par sa...

Av Per - 19 november 2009 11:14

... och sen tvärdog jag :O...nja jag har inte dött men det har inte blivit något bloggande de senaste dagarna mest för att jag inte haft tid och inget speciellt att skriva om heller...   Åkte från älsklingen kl 0400 i tisdags och anlände till job...

Av Per - 15 november 2009 23:36

Jaha idag har jag inte direkt varit flitig med bloggandet men nu ska jag göra ett litet inlägg i cyberrymden...   Nu har jag och tjejen precis avslutat ännu en skräckis...The Broken hette denna och min rekation är ????????????????????????????????...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards